Közös képviselő / Társasházkezelő feladatai:
I. Üzemeltetési feladatok:
1. A közös képviselő biztosítja az épület rendeltetésszerű használatát.
2. A rendeltetésszerű használat jelenti a ház működéséhez szükséges szolgáltatások biztosítását és ellenőrzését (közüzemi szolgáltatások, víz, villany, kémény, szemétszállítás, takarítás, stb.), illetve igény szerint a ház közös tulajdonú helyiségeinek karbantartását, javítását, szükség esetén külső szakember bevonásával.
3. Ez utóbbi esetben ellenőrzi a munka szakszerű végrehajtását, és átveszi az elkészült munkát.
II. Állagmegóvási feladatok:
1. A közös képviselő köteles rendszeresen szemrevételezésszerűen meggyőződni az ingatlan általános állapotáról építészeti és gépészeti szerkezeteiről.
2. Köteles továbbá ezen belül a társasház tulajdonostársai részéről érkezett hibabejelentésekre soron kívül reagálni, és a hiba kijavítása érdekében szakember vállalkozót megbízni.
3. Az épület rendeltetésszerű használatát nagymértékben akadályozó hiba, az épület állagát súlyosan veszélyeztető esemény, vagy közvetlen életveszély fennállása esetén a közös képviselő azonnal intézkedni köteles ezek elhárítása érdekében, mely intézkedését egyidejűleg a számvizsgáló bizottságnak be kell jelentenie.
III. Gazdálkodási feladatok
1. A közös képviselő köteles a társasház üzemeltetési folyószámláját vezetni, és a társasház nevében kifizetéseket teljesíteni. Ezen folyószámlára köteles a társasház tulajdonosközössége a közös költséget és a bármely címen, bármikor elhatározott egyéb költséget befizetni.
2. Minden pénzügyi évben köteles az évi rendes közgyűlés összehívását megelőző 30 nappal a várható éves költségekről és bevételekről tervet készíteni, és a közös költség összegszerűségére vonatkozó javaslatával együtt azt a számvizsgáló bizottság elé terjeszteni közgyűlési jóváhagyás érdekében.
3. Az előző pénzügyi év lezártával a közös képviselő a bevételek és kiadások tételszerű elszámolásáról az új pénzügyi év első közgyűlésen köteles beszámolni.
4. Amennyiben az előirányzathoz képest (nem várt esemény folytán) rendkívüli befizetés válna szükségessé a tulajdonosok részéről, úgy a közös képviselő köteles tételes kimutatás mellett egy szabályszerű rendkívüli közgyűlést összehívni.
5. A közös képviselő feladata a tulajdonosoktól a közös költség, illetve a közös tulajdonú építményrészek bérlőitől a bérleti díjak beszedése, és folyószámlán tárolása.
6. A közös képviselő köteles figyelemmel kísérni a közös költség és bérleti díjak befizetésének alakulását, és a hátralékosokat fizetésre felszólítani. Amennyiben a hátralék nem érkezik be, úgy az SZMSZ-ben leírtak szerint kell a közös képviselőnek eljárnia a nem fizető lakókkal szemben.
Milyen költségek merülhetnek fel a társasházban?
§ Üzemeltetési költségek: a társasház közös tulajdonban lévő fogyasztói után beérkező víz-, csatorna-, áram-, kéményseprési díj, továbbá a szemétszállítás díj
§ A megbízásos, vagy vállalkozói szerződésekből eredő kifizetések
§ Az esetleges extra szolgáltatások (pl. portaszolgálattal) kapcsolatos igazolt költségek
§ Adminisztrációs költségek: bank, posta, nyomtatvány, stb.
§ A hibaelhárítás és karbantartási költségek
§ Amennyiben a társasházközösség épületbiztosítást kötött, úgy a biztosítás díjak
Minden esetben csak a közgyűlés dönt:
§ Az értéknövelő beruházásokról
§ Bármilyen eseti, vagy tervszerű karbantartási munkáról
Képviseleti szolgáltatásaink:
1. Közgyűlés összehívása: a társasházi törvényben előírt közgyűlések kiírása, kihirdetése, megszervezése és lebonyolítása
2. Szavazások lebonyolítása: a napirendi pontokhoz kapcsolódó szavazások lebonyolítása, levezénylése
3. Jegyzőkönyv-vezetés: a közgyűlés alatt jegyzőkönyv készítése, sokszorosítása
4. Határozatok végrehajtása: a közgyűlésen elfogadott határozatok szabályos végrehajtása
5. Szerződéskötés a társasház nevében: a ház működéséhez, karbantartásához szükséges szerződéseket a ház nevében megkötjük
6. Számvizsgáló bizottsági ülések megszervezése: ehhez megfelelő helyszínt, infrastruktúrát biztosítunk.
7. 24 órás hibabejelenő ügyelet: éjjel-nappal hívható mobilszámon vagyunk elérhetőek, hogy sürgős esetben is azonnal intézkedni tudjunk
8. Ügyfélfogadási idő biztosítása: hétfőtől péntekig telefonon vagy e-mailben előre egyeztetett időpontban, igény szerint a Társasháznál a helyszínen
9. Házirend elkészítése /amennyiben nincs/
10. Garanciális ügyek képviselete: új építésű társasházak estén a garanciális idő alatti munkák bejelentésének megszervezése és felügyelete
Gazdasági szolgáltatásaink
1. Könyvelés, számviteli szolgáltatás: a társasház teljes körű könyvelését – saját könyvelő-munkatárssal – mi magunk végezzük, ezért naprakészek tudunk lenni. A számlákat, könyvelési adatokat, dokumentációkat a szabályoknak megfelelően saját tulajdonú helyiségben iktatjuk és tároljuk, ezért az anyagok bármikor és könnyen hozzáférhetőek
2. Éves költségvetés készítése: a költségvetés elkészítéséhez több éves szakmai tapasztalatunkat használjuk fel
3. Költség-optimalizálás: a költségek leszorítása a legoptimálisabb, legköltséghatékonyabb szintre